تاریخ انتشار : چهارشنبه, 13 دی 1402 - 12:22
کد خبر : 665
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دستورالعمل‌های جدید به نفع طلافروشان است بسته هستند

رئیس اتاق اصناف اسلامنشهر:

دستورالعمل‌های جدید به نفع طلافروشان است

دستورالعمل‌های جدید به نفع طلافروشان است

در دیدار رییس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با مدیرکل مالیاتی جنوب استان تهران مشکلات و مسائل مالیاتی صنوف شهرستان مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف اسلامشهر علیرضا جهانگیری در دیدار با حسین زمانی؛ مدیرکل مالیاتی جنوب استان تهران گفت: متاسفانه رویه‌ی ثابت و متداولی برای

در دیدار رییس اتاق اصناف شهرستان اسلامشهر با مدیرکل مالیاتی جنوب استان تهران مشکلات و مسائل مالیاتی صنوف شهرستان مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف اسلامشهر علیرضا جهانگیری در دیدار با حسین زمانی؛ مدیرکل مالیاتی جنوب استان تهران گفت: متاسفانه رویه‌ی ثابت و متداولی برای اخذ مالیات وجود ندارد و هر روز با حجم قابل توجهی از دستورالعمل‌ها مواجهیم که باعث نوعی گنگی و پیچیدگی شده و همین امر موجب پیش آمدن انواع شائبه برای مؤدیان می‌شود.

رییس اتاق اصناف ادامه داد: پرداخت مالیات وظیفه‌ایست که کسبه و بازاریان هرگز از آن روی‌گردان نیستند اما روبه‌‌رو شدن با دستورالعمل‌ها و قوانینی که گاهی مبهم به نظر می‌رسند باعث می‌شود تصور درستی از نحوه محاسبات مالیاتی وجود نداشته باشد که یکی از نمونه‌های آن موضوعی است که اخیرا صنف طلا و جواهر با آن مواجه شده است.

جهانگیری در ادامه با اشاره به تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌‌ها گفت: مبلغی معادل یک در هزار درآمد مشمول مالیات قطعی شده صاحبان درآمد مشاغل پس از وصول بباید در خزانه منظور شود تا در حدود اعتبارات مصوب بودجه سالانه به تشکل‌های صنفی و مجامع حرفه‌ای تعلق بگیرد تا از این محل خدمات شایسته‌تری به شهروندان ارائه شود اما متاسفانه این تبصره مغفول مانده و هرگز اجرا نشده است.

حسین زمانی نیز در این دیدار با اشاره به هجمه‌ی پیش آمده در خصوص صنف طلا و جواهر گفت: اساسا یک برداشت غلط ایجاد شده و برخی شایعات موجب شده تا این صنف به اشتباه فکر کنند قرار است با افزایش مالیاتی روبه‌رو شوند در حالی‌که ثبت در سامانه و تفکیک اجرت و سود در نهایت به نفع ایشان است.

مدیرکل مالیاتی جنوب تهران تصریح کرد: گذار از مرحله داد و ستد سنتی به کسب و کار مدرن مستلزم تحمل برخی فشارهاست اما در نهایت این رخداد می‌تواند به کل جامعه ما و اقتصاد ما کمکی شایان کند.

در این دیدار سیف‌الله نجفی؛ رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز به بیان دغدغه‌های اعضا صنف خود پرداخت. گفتنی است این دیدار در محل دفتر علیخانی؛ رییس امور مالیاتی شهرستان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.